wallpaper

Sunday, January 27, 2013

Tuhan sedang menduga mu..


Tiap satu yang terjadi pasti ada sebabnya..
Tidak Allah jadikan sesuatu tanpa sebabnya.. 
Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan..

Akhirnya ku tahu mengapa.. 
Aku dan dia sudah mencuba.. 
Walau pengakhiran ini membawa pada kesedihan..
Tapi aku Allah ajar aku sesuatu..
Setiap satu yang kita suka Allah boleh tariknya bila-bila..

Dulu aku pernah sedih kerana nya..
Tapi ia telah mengajar aku..
Cinta itu boleh hilang pada bila-bila..
Kini aku sudah bersedia..
Dengan jawapan daripadanya..
Kesedihan itu sementara..
Agar aku menjadi lebih tabah..

Aku pesan pada diri..
Mungkin aku perlu perbaiki diri..
Jodoh itu sudah tertulis..
Siapa, Dimana, Bagaimana..
 Cara itu yang berbeza..
Sabarlah hati..

Suka lah pada sesuatu dengan sederhana..
Agar diri ini tidak sakit jika ia sudah tiada..
Jangan benci pada sesuatu dengan sebencinya..
Kerna mana tahu suatu hari nanti kamu suka akannya..

~Sabarlah hati..~


No comments:

Post a Comment