wallpaper

Tuesday, August 7, 2012

Kawan, Teman & Sahabat..

Hidup ini kita perlu berkawan.. Kerna ini hidup kita harus bermasyarakat.. Kita tidak blh bergantung pada diri sendiri.. Kadang-kadang kawan akan menghulurkan pertolongan ketika kita memerlukan bantuan..

Terima kasih buat semua sahabat, teman dan kawan yg banyak membantu diri ini.. Hanya Allah dapat membalas jasa kalian..

Sedikit renungan buat kita bersama:

Kwn yg baik seperti penjual minyak wangi.. Jika datang pada dia kita akan dapat melihat pelbagai jenis minyak wangi, jika dapat membeli bagus, kita juga dapat menghirup bau yang wangi.. Paling kurang pun wangian itu akan melekat pada pakaian kita.. 

Sahabat yg kurang baik seperti pembuat besi.. Jika kita datang pada ia kita akan melihat besi dan api yang panas.. Kita akan dapat bau yang kurang menyenangkan.. Nasib tidak baik serpihan besi kena pada pakaian kita.. Mungkin juga pakaian menjadi hitam dari asapnya.. 

Pilihan di tangan kita.. 
Sahabat yang baik akan di pertemukan di akhirat kelak dan satu sama lain memuji sahabatnya.. Kerana kebaikannya menasihatnya.. 

Sahabat yang kurang baik juga akan di pertemukan di akhirat kelak dan satu sama lain mencaci sahabatnya.. Kerana kejahatan yang mereka lakukan.. 

Untuk renungan kita bersama.. Tidak salah berkawan cuma kita perlu bijak memilih kawan.. Jika kita mampu mengajaknya ke jalan yang baik.. Alhamdulillah.. Jika tidak doa kan dia mendapat hidayah Allah..

Yang baik dari Allah, Yang kurang dari diri ini.. Jika ada yang salah, mohon diperbetulkan dlm perkongsian ilmu ini..

No comments:

Post a Comment