wallpaper

Wednesday, May 1, 2013

Accident Motor

Pada khamis yang lalu aku dah terlibat dengan kemalangan..
Alhamdulillah cuma luka sikit je.. motor aku yang teruk sikit..
Kemalangan itu berlaku ketika dalam perjalanan pulang kerumah dari pejabat..
Petang tu hujan renyai2, aku bawak sederhana je laju tu kt lane tengah..
Tiba2 ada kereta myvi keluar dan memang tak sempat nak elak..
Aku cuba mengelak dari langgar kereta tu dan kesannya motor aku yg bergeser dengan jalan..
Aku tercampak kt atas jalan, first time aku dpt rasa masa sangat perlahan time bergeser kat jalan tu..

Takdir Allah aku accident time hujan renyai dan kesannya luka tak teruk sangat..
Time tercampak tu aku syukur sangat sbb pakai helmet.. risau kepala terhentak je..
Lepas tercampak tu aku terus bangun angkat motor cepat2, risau minyak motor tumpah..
Ada penunggang motor lain tahan kereta yg tiba2 keluar tadi..

Perempuan cina keluar dari kereta, aku tengok muka dia pun blurr je..
Dia ckp x nampak ada motor lalu, then aku ckp kat dia mmg la dia x nampak sbb hujan renyai + kereta dia pakai tinted gelap plak tu.. Sabar je la.. Benda dah jadi..

Perempuan cina tu suruh aku pergi klinik n repair motor.. Dia miscall no aku n bagi kad perniagaan dia.. Nanti msj dia berapa claim dia akan bayar.. Alhamdulillah time check dgn doktor luka dua tempat je n lebam2 bdn je.. xde yg teruk sangat.. Then urusan dipermudahkan untuk claim duit repair motor n clinic.. Perempuan cina pun mengaku mmg salah dia. So dia byr je la semua..

Moga kesakitan itu sebagai kafarah dosa yang telah dilakukan oleh diri ini..
Insan yang masih belajar menjadi manusia yanng lebih baik dari segi dunia dan akhirat..


-Habis koyak seluar kat peha n lutut-
-Luka kecik kat kaki-


-Habis koyak seluar baru-
-Side mirror patah-


-Pemulas motor rosak-
-Break kaki dgn stand rosak-


No comments:

Post a Comment