wallpaper

Wednesday, May 15, 2013

Sabar

"Sungguh mengagumkan keadaan seorang Mukmin, segala keadaan yang menimpanya dianggap baik. Apabila mendapat kesenangan dia bersyukur dan apabila ditimpa musibah dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya."    -Hadis Riwayat Muskim-

Sabar lah diri ketika kamu diuji, walau pahit untuk diterima.. Allah telah menjanjikan, tidak diuji hamba-hambaNya dengan apa yang mereka tidak boleh menanggungnya.. Bersabarlah walau hati terasa sakit.. Walau badan terasa lemah.. Walau jiwa sakit meronta-ronta.. Kuatkan diri.. Jangan mengalah.. Bangkit untuk hari esok..

Seringkali keimanan terhadap cinta diuji.. Cinta yang tidak pasti.. Kerna ia fitrah diri.. Ingin disayangi dan ingin mencintai.. Perasaan itu sukar pergi.. walau dipaksa diri.. Biarkan ia pergi.. kerna ia belum pasti buat diri ini.. Allah tahu apa yang terbaik buat diri ini..

Mungkin kepercayaan dan keikhlasan diri dipermainkan.. Bukan salah kita jika ia terjadi..
Biarkan dia mendapat balasan dari Maha Pencipta.. Kerna aturannya sangat misteri..
Ujian ini untuk menguatkan diri.. Agar kamu menjadi lebih tabah.. Agar kamu lebih berdikari.. Agar kamu lebih dekat pada Maha Pencipta..

Sayangilah ia berpada-pada kerna kamu akan binasa jika ia sudah tiada.. Meninggalkan dirimu keseorangan.. Acapkali diri menyendiri.. Mencari kekuatan kerna kehilangannya.. Semakin dicuba, semakin diri menjadi hiba.. Tapi Allah sayang diri ini, Allah hantar sahabat buat penguat diri..

Pesan pada diri, Allah itu dekat dengan diri ini.. Allah sentiasa bersama kita.. Allah sentiasa mendengar rintihan hamba-hambanya.. Berbisik lah dengan  Tuhanmu kerna DIA tidak pernah bosan mendengar luahan halus dari hamba-hambnya.. Kuatkan diri, Tabahkan Diri, Bangkitlah diri...

No comments:

Post a Comment