wallpaper

Wednesday, May 15, 2013

Contoh pimpinan

Assalamualaikum..

"Sebaik-baik kepimpinan adalah kepimpinan melalui teladan"

Untuk menyuruh insan lain berubah agak sukar tetapi untuk mengajak insan lain berubah adalah yang terbaik.. Ini adalah apa yang aku boleh tengok pada suasana di tempat aku praktikal..

Pengurus Cawangan (PC) kami baru je bertukar ke HQ.. Dan Pengurus Cawangan yang baru pula ditukarkan dari cawangan selatan. Pengurus cawangan ini muda lagi, bersemangat dan sangat "energytic". Banyak benda yang aku boleh lihat bila pertukaran pengurus cawangan..

Setiap pagi kami akan ada bacaan doa sebelum mula tugas.. Kemudian PC akan memberi teguran, nasihat, dan perkembangan terkini cawangan. Ketua-ketua unit pula akan membaca email terkini berkaitan setiap unit. PC kami ini bnyk memberi contoh yg baik kepada staf bawahan, dia akan hadir awal ke tempat kerja dan pulang paling lambat. PC kami ini menekankan betapa pentingnya kerjasama antara setiap unit..

Kita semua akan menjadi lebih kuat dan cepat berjaya sekiranya kita semua berkerjasama dan saling membantu unit yg memerlukan. PC kami ini ingin menaikkan semula nama  cawangan, penumpuan banyak dibuat dengan promosi dan pengedaran risalah bank.

Kita semua akan dipertanggungjawab dengan apa yang terjadi pada cawangan kita. Berfikiran positif untuk bersama-sama berjaya. Jika kita enjoy dengan kerja kita, InsyaAllah hasil yang dihasilkan oleh kita adalah hasil yg terbaik..

Moga Allah permudahkan staff-staff di cawangan ini untuk menjadi top 10 cawangan bank rakyat.


No comments:

Post a Comment